dinsdag 31 augustus 2010

afspraken met pap

Vanmorgen had pap een afspraak voor de diabetes oogcontrole. Ik ga altijd samen met hem naar al zijn (dokters)afspraken zodat ik uit eerste hand weet wat er aan de hand is..... Ruim van tevoren bel ik hem dan op, zodat hij weet dat ik er binnen een half uurtje ben om 'm op te halen. Nu is dat nog geen garantie dat hij dan klaar staat of überhaupt thuis is. 't Komt voor dat hij in de tuin zit, nou ja, dan maar mee met rouwrandjes onder de nagels en de werkbroek aan. Maar ook dat meneer uitgebreid in bad zit.......of weg is om boodschappen te doen. Vanmorgen ging 't goed, pap wist wel niet meer waarvoor ik hem kwam halen, maar hij stond klaar: pico bello, om door een ringetje te halen! We waren dus ruim een kwartier te vroeg bij de bus op de parkeerplaats bij de huisartsenpraktijk. En alweer wist pap niet waarom we er waren. Als ik 't 'm weer vertel is zijn antwoord steevast "och ja, klopt, was ik vergeten, is de oude dag hè, ik was vroeger ook al zo vergeetachtig". Na de controle zijn we gezellig samen koffie gaan drinken op de markt. Pap is een heel prettige man en praat met iedereen die zijn praatjes wil horen: over Toon Hermans, over vroeger "bij de paters", over de man die langs komt om 't oud papier op te halen, over zijn vader, die slager was. Ik kan nog boeken vol schrijven met van alles over hem, hopelijk krijg ik de tijd hiervoor voordat hij teveel stapjes terug gaat.

1 opmerking:

  1. Inge, ik hoop dat je tijd krijgt om alles op te schrijven. Mijn pa vertelde op het laatst ook zo veel over vroeger en ik heb het niet allemaal onthouden, zo jammer! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge