maandag 23 augustus 2010

de brief van de bank...

Vanmorgen gelijk naar pap, om de brief van de bank te zoeken...... Gelukkig is hij vwb 'oud papier' héél keurig: alles ligt fijn in een grijze kist bij elkaar. De brief was dan ook vlug gevonden, dus 't pasje kan worden geactiveerd.... Pap is duidelijk meer aan 't eten (of snaaien?), hij heeft weer een buikje en een vollere toet. Dat betekent dat hij niet meer vergeet om te eten en dat is beter voor zijn "suiker". Hij moppert altijd op de dame van de thuiszorg die voor zijn eten zorgt (2x per week), maar blijkbaar eet hij toch op wat zij hem voorzet. ;) Pap zegt altijd dat hij hartstikke gezond is, en nooit naar een arts hoeft, maar hij heeft ook "suiker", weliswaar in lichte mate en met tabletje onder controle te houden. Eens per 3 maanden gaan we hiervoor naar de diabetisch verpleegkundige. Zij controleert de bloedwaardes, gewicht, evt urine, evt wondjes aan voeten. Verder is 't een schat van een mens! Ook moet pap 1 x per jaar zijn ogen laten controleren bij de oogarts. Dit hoeft gelukkig niet meer in het ziekenhuis, maar in de bus van de afd oogheelkunde, die langs alle huisartsenpraktijken rijdt.

2 opmerkingen:

  1. lieve Inge, geweldig plan om het verhaal van je vader vast te leggen!.Ontroerd was ik door de tekst die je gebruikte bij "wie ben ik". Je vader kan trots zijn op z'n dochter, al zal hij je hulp en bemoeienis niet altijd waarderen!
    Succes gewenst op alle terreinen. T. Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat jullie hebben gereageerd. Ik vind 't nu al jammer dat ik hier niet eerder mee ben begonnen, er is zoveel dat ik wil onthouden/delen en opschrijven.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge