zaterdag 21 augustus 2010

Ik begin een blog........

Gisteren kreeg ik ineens een ingeving: ik wil het wel en wee van pa opschrijven en dus bewaren 'voor later'. Op dit moment wordt 'zijn' alzheimer steeds gemener: 't korte termijngeheugen laat duidelijk na, dingen die eerst zo normaal waren worden steeds moeilijker. Steeds vaker komt de vraag bij mij op: hoe lang kan hij nog zelfstandig blijven wonen...... Afgelopen maand hebben we tot 3 keer toe geprobeerd hem onder te brengen bij een dagopvang. De 1e keer is hij gegaan, de daarop volgende 2 weken weigerde hij. Tja, eigen wil is er nog, en moet je daar tegenin gaan? Dagopvang is natuurlijk ook bedoeld om de mensen thuis (vaak een partner) te ontlasten. Ontlast een dagopvang mij, zijn dochter? Enerzijds nee, omdat ik natuurlijk ook mijn eigen leven heb met gezin, diverse werkzaamheden, hobbies, etc. Anderzijds natuurlijk ja, omdat ik in de tijd dat hij daar is geen zorgen heb om hem, boodschappen, eten, etc.......

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je blog! En veel succes gewenst! Het ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je blog en veel succes toegewenst. Ik vind hem er schitterend uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge