zondag 19 september 2010

de kleinkinderen

Pap heeft 7 (grote) kleinkinderen: jongens en meiden waar hij altijd erg trots op is geweest en nog trots op is.  Vroeger toen ze klein waren kon hij heerlijk van ze genieten, ook al was hij nooit een "doe-opa" die met hen naar speeltuin of pretpark ging.  Nu zijn ze zo goed als allemaal volwassen, en hij ziet ze nog graag, maar of hij echt weet wie wie is, ik betwijfel 't wel eens.   Pap is een kei in verbloemen van dingen die hij niet meer weet en hij kan ook goed combineren:  als ik bij hem binnen loop met een van mijn zonen weet hij dus dat dat een (klein)zoon is die bij mij hoort en diens naam komt hij ook nog wel achter, zo slim is hij wel.  Laatst op een verjaardag bij mijn schoonmoeder was een van mijn zonen er ook, en toen kon pap de combinatie niet maken:  hij herkende zijn eigen kleinzoon in deze situatie niet..... triest voor hem, maar vooral ook voor mijn zoon die dat heel erg vond.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge