woensdag 29 september 2010

op verjaardagsvisite

Gistermiddag pap opgehaald om samen naar een verjaardag te gaan. Ik had dit al in zijn agenda geschreven en heb 'm ook nog kort voordat ik 'm ging ophalen even gebeld, maar hij was 't niet vergeten, en zag er uit om door een ringetje te halen. Keurig! Door gewichtstoename ziet hij er de laatste tijd sowieso beter uit, met een gezonde kleur op zijn gezicht. Op de verjaardag zat hij naast zijn eigen zus. Leuk om die twee zo gezellig naast elkaar te zien zitten. Zolang pap zelf iets kan vertellen over vroeger lijkt hij heel normaal, maar dan ineens merk je aan hem dat hij 'n doodnormaal gesprek niet meer kan volgen. Zo vertelde zijn zus hem over haar behoorlijk zieke kleindochter, maar voordat hij in de gaten heeft over wie 't gesprek gaat....Gelukkig kent zijn zus hem langer dan vandaag en kan zij hier goed mee omgaan. Vanmorgen was ik eventjes bij pap. Samen drinken we gezellig iets:  hij een kop sterke thee uit de thermoskan en ik een kop koffie. Dan zegt hij dat hij merkt dat 't vergeten steeds erger wordt en drinkt vervolgens mijn kop koffie leeg.......

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge