maandag 27 september 2010

koffiemelk

Vanmorgen toen ik bij pap de keuken in liep zat hij met een bril in zijn handen en keek hier vol interesse naar: "kijk maedje, ik heb een bril gevonden, van wie zou die zijn?" Het was zijn reservebril, die ik een aantal weken geleden op de tafel had gelegd, voor 't geval 't glas weer uit zijn gewone bril zou vallen. Hij kon zich niets van deze bril herinneren zei hij, ja, hij kon er wel goed door kijken, dus dan zou 't wel waar zijn wat ik hem vertelde......Ik heb hem een briefje met "reservebril" op de brillenkoker laten plakken. Ik keek rond in de keuken en zag een groot briefje op de ijskast hangen, er stond op: "Het komende half jaar géén melk in de ijskast doen!!!" Op mijn vraag waarom hij dat daar had opgehangen zei hij dat iemand zijn ijskast vulde met flesjes koffiemelk, hij zelf deed dat niet, want hij dronk nooit melk in de koffie..... Ik keek in de ijskast en er stonden inderdaad 5 kleine, gesloten flesjes koffiemelk in de ijskast. Nu weet ik uit ervaring dat als we samen boodschappen gaan doen pap ALTIJD een flesje koffiemelk koopt. Hij heeft zo zijn vaste dingen die hij telkens weer van de AH meeneemt: appels, tomaten, koffiemelk, boterhamvlees, brood en witlof. Ongeacht of hij daar (enorme) voorraad thuis van heeft liggen of niet. Lastig toch als je dit zo snel vergeet.....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge