woensdag 8 september 2010

verkering

Pap heeft een vriendin. Ze hebben al jaren een soort van verkering, tenminste hij vindt dat ze zijn vaste vriendin is. Hij is verliefd, en zij koestert de vriendschap....Hij belt haar dagelijks, soms meerdere keren per dag, en volgens mij moet zij daar toch af en toe knettergek van worden. Ze gaan regelmatig samen wandelen of naar een concert. Pap geniet hiervan met volle teugen, en ik vind 't knap dat zij hem nog steeds meeneemt en hem niet heeft laten vallen doordat hij alzheimer heeft. Het moet voor haar toch ook vreselijk zijn als hij meerdere keren achterelkaar hetzelfde vraagt en vertelt. Ik moet haar ook eens vragen of hij tegen haar ook wel eens onredelijk is............ Voordat hij haar leerde kennen had hij jarenlang een relatie met iemand anders, daar is hij ook mee op vakantie geweest naar Spanje, ik geloof een keer of drie. Laatst vertelde hij dat hij ooit één stap in Spanje had gezet, toen hij als jonge jongen een fietstocht had gemaakt naar Lourdes. Dat van die fietstocht is waar, dat van die voetstap weet ik niet. Maar frappant is dat hij niet meer weet dat hij zo'n keer of drie met een vriendin langere tijd op vakantie is geweest in Spanje...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge