vrijdag 29 oktober 2010

bomen en de griepspuit

Vandaag moeten we de griepprik gaan halen.  Doordat de tuinman bezig is in paps tuin hoef ik niet bang te zijn dat hij niet thuis is vandaag:  hij is lekker buiten bezig met helpen.  Ongelooflijk dat een man van 81 nog zo lichamelijk actief bezig kan zijn zonder moe te worden!  De meeste bomen die geveld moeten worden liggen al om, zijn ook al in stukken gezaagd en liggen op een kar om weggebracht te worden. Pap heeft er zo te zien helemaal geen moeite mee gehad, en dat  is toch niet te geloven... waarom heb ik daar dan slecht van geslapen? Ik zie dat hij weer een bloedneus heeft gehad, maar dat is niets, zegt hij, die heeft hij maar een keer per maand....ja hoor. Hij vraagt wat ik kom doen, en ik vertel hem dat ik met hem naar de huisartsenpraktijk wil gaan voor de griepprik, en dat hij zich dus even moet omkleden. Hij gaat naar binnen om zich om te kleden, maar weet na 2 minuten al niet meer waarom. "In verband met de griepprik pap, maar je hoeft je niet echt om te kleden, alleen andere schoenen aan en de werkhandschoenen uit", dit zinnetje herhaal ik zo'n 3 keer, en dan is pap klaar, we gaan op weg...

2 opmerkingen:

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge