maandag 4 oktober 2010

je stoort me.....

Net even bij pap, maar ik stoorde hem: hij wilde net 't gras gaan maaien.  Ik merkte dat ik 'm stoorde toen ik een opmerking maakte die niet goed viel:  dat hij zijn gebitsprothese nog niet in had........"Potverdorie, die heb ik ook niet nodig om gras mee te kunnen maaien".  Nee, daar heeft hij gelijk in, maar 't ziet zo slordig uit.  Hij blijft dus buiten, en ik ga naar binnen.  Ik kijk of er tussen de stapeltjes niet nog rekeningen of andere belangrijke formulieren liggen, vul de meterstanden van gas, elektriciteit en water in op de kaarten en leg deze klaar om op de post te doen.  Ik leg een doosje lucifers bij de verwarmingsketel zodat in geval dat 't waakvlammetje weer uit gaat hij dit zelf weer aan kan steken met een lange lucifer.  Ik controleer de inhoud van de ijskast op dingen die niet meer goed voor consumptie zijn.  Met andere woorden:  't normale maandagochtend rondje.  Ik ga weer naar buiten en pap zegt "bedankt hè maedje", hij zwaait en gaat verder met maaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge