woensdag 6 oktober 2010

nuchter bloed laten prikken

Vandaag moest pap nuchter bloed laten prikken en een ochtendplasje inleveren bij de huisarts, dit i.v.m. controle van de diabetes.  Toen ik pap vanmorgen om 7 uur belde om hem hieraan te herinneren had hij al ontbeten, van de tabletten wist hij niks, en geplast had hij gewoon in de wc en niet in een potje.  Stond ook nergens dat hij nuchter moest zijn, zei hij, en toen "och, maedje, hier staat in de agenda "nuchter", dat ben ik vergeten.....". Missie was dus eigenlijk al mislukt....... Ik ben 'm gaan ophalen, hij had inmiddels 't potje gevonden en  tot aan 't randje volgeplast. Volgens mij had hij ook nog geknoeid want er lagen druppels op de vloer van wc tot in de keuken....  Naar de huisarts gereden om bloed te laten prikken en 't plasje in te leveren, ik zal volgende week  bij de diabetesverpleegkundige wel horen of 't allemaal nog moet worden overgedaan. Weer thuis gekomen wilde ik hem de ochtendmedicatie geven, maar ..... die had de thuiszorg hem 's morgens al gegeven.......terwijl ik in de zorgklapper een briefje had gestopt waarop duidelijk stond geschreven dat pap vandaag nuchter moest zijn, d.w.z. geen ontbijt en geen medicatie.  Jeetje dus.  't Is iedere keer weer moeilijker om dit 'nuchter zijn' te regelen, en als 't ook nog eens niet lukt met hulp van de thuiszorg wordt dit een zeer moeilijke opgave....  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge