vrijdag 15 oktober 2010

't huishouden....

Pap staat te strijken als ik bij hem binnenloop. Keurige stapeltjes gestreken wasgoed liggen op de keukentafel. Gelukkig denkt hij er zelf aan om de stekker uit 't stopcontact te trekken voordat we samen iets drinken en wat bijpraten. Hij begint te vertellen, en ik schrik: alwéér heeft hij mensen binnengelaten.  Dit keer 2 jonge meisjes die een enquête voor school moesten maken, en hij vond 't niet leuk om ze aan de deur te woord te staan.....pap toch...... Ik kijk even rond in de keuken en moet lachen:  er staat een mosterdpotje in de suikerpot. Volgens hem een vorm van ruimtebesparing, en hij is een beetje beledigd dat ik erom moet lachen. Snel zeg ik dat ik hem niet uitlach en dat 't een prima oplossing is. Ik zie dat hij de voorraad koffiemelk heeft aangevuld, er staan nu weer 4 flesjes in de ijskast. Volgens pap was er tijdens 't boodschappen doen een stemmetje in zijn hoofd dat hem zei bepaalde dingen te kopen, waaronder weer een flesje koffiemelk. Ik ga weer naar huis, en hij zwaait me uit...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge