vrijdag 8 oktober 2010

tja, en dat was nog niet alles..........

Na 't "alarm gedoe"  wil ik toch even langs pap, maar eerst nog even snel  internetbankieren.  Midden in een transactie gaat de telefoon, dit keer is het pap zelf die me belt:  hij wilde me nog vertellen dat gisteren 2 mannen zijn langsgeweest die de dakgoot hebben schoongemaakt, en wat hij heeft betaald of nog moet betalen, hij heeft géén idee.  Ik schiet meteen in de stress en vraag waarom hij me niet heeft gebeld hierover...... We hadden namelijk afgesproken dat hij mij of een van mijn broers zou bellen zo gauw weer iemand op de stoep zou staan voor een of ander klusje.  Dit omdat hij een goede drie maanden geleden is opgelicht: voor een enorm bedrag heeft hij de oprit laten schoonspuiten door een paar onbekende mannen.  Ik heb toen zelfs aangifte gedaan bij de politie.  Maar weer blijkt dat je ook over zoiets geen afspraken meer met hem kunt maken en het trieste is dat dus iedereen gewoon bij hem langs kan gaan voor wat dan ook.  Ik ben best een beetje boos op hem, maar ook verdrietig..... Nog ietwat over mijn toeren leg ik de telefoon neer en ga dan toch maar verder met de transactie. En weer is het raak, er is namelijk een bedrag van € 65 afgeschreven van zijn bankrekening. Als ik verder kijk is het voor een of ander telecombedrijf, hij heeft blijkbaar (telefonisch) een contract afgesloten tot 1 november 2011......Ook dat nog, alle 'goede' dingen komen vandaag in drieën.... Snel schrijf ik een e-mail naar mijn broer, hij is degene die dit soort dingen mag opknappen ..... en boek  de incasso terug...... Als ik antwoord van mijn broer krijg lees ik ook nog eens 't mailtje van mij aan hem terug en zie ik zowaar een aantal grove spelfouten staan, en dat gebeurt maar zelden.....'t Is een zonnige maar hectische vrijdag vandaag.....

3 opmerkingen:

  1. Dat is wat minder Inge. Hoe zou je je vader daar nu tegen kunnen beschermen? Moeilijk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeilijke dingen, Inge. Je leest zo vaak dat oudere mensen ten prooi vallen aan dit soort verkooptechnieken. Wat zou je daar nu aan kunnen doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben bang dat hier weinig aan te doen valt, 't is te hopen dat er geen volgende keer komt of dat hij dan toch zo verstandig is om mij of een van mijn broers te bellen. Ik heb ook 't idee dat er een soort van netwerk achter zit: mensen die aan elkaar doorgeven dat ergens iets te halen valt, triest.....

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge