maandag 29 november 2010

controle geriatrie

Omdat ik verhinderd was is een van mijn broers afgelopen vrijdag met pap bij de geriatrisch verpleegkundige in 't ziekenhuis geweest voor de controle. Deze controles vinden een keer per kwartaal plaats. Tot verbazing van mijn broer stond pap al klaar toen hij hem ging ophalen, zelfs zonder telefoontje van tevoren! Misschien dat hij toch zelf in de agenda heeft gekeken? Bij geriatrie werden de gangbare normale testjes herhaald, pap scoorde net zo goed of net zo slecht als de vorige keer. Dus dat is eigenlijk best goed .... en de reminyl wordt verder voorgeschreven. Bloeddruk was wel ietwat te hoog, dat moet in de gaten worden gehouden, in gewicht was hij een paar kilo's aangekomen sinds de laatste keer. Mijn broer heeft ook het probleem van de vele en heftige bloedneuzen - die pap regelmatig heeft - aangekaart, maar die kunnen volgens haar alleen worden voorkomen als hij niet meer aan zijn neus peutert (..........), stoppen met de bloedverdunners is geen optie. Ik had gehoopt dat ze een minder 'simpele' oplossing hiervoor zou hebben, maar ja.... En zo hobbelen we verder, tot de volgende controle in februari van het volgende jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge