dinsdag 9 november 2010

helpen in de tuin

De tuin is zo goed als opgeruimd:  alle bomen die als gevolg van de storm weg moesten zijn omgehakt en weggeruimd. 't Ziet er ietwat kaal uit, maar ook veel luchtiger en niet meer zo donker zonder al die hoge dennen en andere naaldbomen.  Pap heeft volgens de tuinman op zijn manier goed meegeholpen met opruimen.  Hij kent 'm nu ook al een aantal jaren, en 't viel 'm op dat pap behoorlijk is achteruit gegaan de laatste tijd.  Als voorbeeld noemde hij 't zetten van koffie:  dat ging dus echt niet zonder hulp.  Pap weet inderdaad niet meer hoe hij 't koffiezetapparaat moet bedienen, maar de tuinman is de beroerdste niet en zet gewoon zelf een pot.   Ook vond hij dat pap vaak kleine 'ongelukjes' had tijdens 't meehelpen..... Pap heeft weliswaar al jaren incontinentie materiaal - Tena for men -  maar het kan zijn dat hij deze vergeet te gebruiken.  Meestal is 't trouwens 'n kwestie van niet op tijd naar 't toilet gaan, of gewoonweg 'nadruppelen', maar ik denk dat ik voor de volgende keer toch maar incontinentiemateriaal bestel met een groter absorptievermogen.  Als hij ze dan gebruikt, is de kans op doorlekken in ieder geval stukken minder.  Ik merk 't trouwens ook aan de hoeveelheid was die ik meeneem naar huis, deze wordt met de week groter, en 't zijn vooral lange broeken met plasvlekken....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge