dinsdag 30 november 2010

kleinschalige woonzorg

Ik heb gistermiddag gebeld met de zorgmanager  van de Thuiszorgorganisatie Zorggroep Beek (ZGB), zij gaan in 't voorjaar van 2011 samen met Woonpunt Westelijke Mijnstreek een kleinschalig project (ver)bouwen tot een complex voor woonzorg voor dementerende ouderen, de zg Elsresidentie. Toen ik over dit project las in de krant sprak me dit plan direct aan en ik was lyrisch over de naam: mijn moeder heette namelijk Els. Op papier ziet 't er heel mooi uit: gemeenschappelijke leefruimte, mooi terras en kleine tuin, goede toegankelijkheid (lift), 10 kleine appartementen met slaap- en badkamer, 24-uurs aanwezigheid van goed gekwalificeerde zorg en aangepaste activiteiten. Belangrijk aspect zou ook zijn dat pap dan in de gemeente kan blijven waar hij het grootste deel van zijn leven woont. Ik belde omdat ik meer informatie over 't opleveren van dit project wilde krijgen, maar helaas is 't erg vertraagd allemaal:  in plaats van oplevering komende maand beginnen ze pas met bouwen in 't voorjaar....  Geplande oplevering is nu voorjaar 2012.  Of dit ideale en kleinschalige project dan nog geschikt is voor pap? Ik ben bang dat dit allemaal veel te lang gaat duren.... Over een half jaar neem ik nog eens contact op, en kijken we of 't zin heeft om een afspraak te maken en hopelijk is dan meer bekend over 't wanneer van opleveren, de kosten, etc.  Deze zorggroep is particulier en kleinschalig, ik zou ook graag zien dat zij nu al de dagelijkse zorg (de thuiszorg) gaan overnemen, maar helaas bieden ze deze zorg nog niet buiten hun eigen gemeente en de randgemeenten. En dan nog het belangrijkste:  zou pap dit wel willen? Maar op een gegeven moment zal hij er niet onderuit kunnen ben ik bang......

2 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat het nog zo lang gaat duren, klinkt erg veelbelovend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zou mooi zijn Inge. Jammer dat ze nog moeten beginnen en dat het dan zo lang duurt.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge