dinsdag 2 november 2010

kookhulp

Vorige week werd ik  gebeld door iemand van de thuiszorg ivm de kookhulp:  de vaste hulp had weer een week verlof, en ze wilde dit aan mij doorgeven, en me ook de naam van de vervangster zeggen. Omdat de vervanging de vorige keer fout was gegaan wilde ik 't nog eens goed doornemen, en daarom werd ik de volgende dag door de manager gebeld: alles was volgens haar prima geregeld, eea stond nu zelfs schriftelijk vast, en de vervangster was een oudere mevrouw (tja, aan haar stem te horen is de manager zelf nog erg jong, dus waarschijnlijk is iedereen boven de 30 voor haar een oudere mevrouw, maar dit terzijde...).  Na 2 dagen belde me weer iemand om deze vervanging door te geven.  Geval van 'check, check, double check' dus.  Maar liever dit dan dat 't weer niet goed geregeld is.  Gistermiddag werd ik gebeld door de vervangster:  iemand met een zéér prettige stem.  Ze wilde doorgeven dat zij bij pap ging koken, en of er nog iets was wat zij moest weten. Nou, da's toch geweldig!  Nadat ze bij pap was geweest belde ze wéér op om door te geven hoe 't was gegaan:  pap had al (brood met haring) gegeten, dus ze had niets hoeven klaar te maken.....tja, dat is pap hè.... maar ze vond dat hij een heel aardige man was, ze hadden samen een kop thee gedronken, ze had de ijskast geïnspecteerd i.v.m. de volgende keer dat ze komt. Ze vertelde mij dat zij dan een aantal boodschappen voor hem zou meenemen. Nu weet ik dat dat volgens de regels niet mag, maar zij zei dat dat echt vaker voorkwam, en dat dit 't verschil is tussen strikte regels en praktijk... 't Management weet 't, en 't wordt dus toegestaan.  Nu snap ik ook waarom pap 'klaagde' over de hoeveelheid boodschappen in zijn ijskast die hij er zelf niet in had gelegd:  dat waren dus boodschappen gedaan door L. van de thuiszorg....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge