vrijdag 26 november 2010

strijkplank

Vandaag voor het eerst in een hele week weer bij pap (hij is trouwens wel tussendoor hier geweest) en dan merk je dat 't langzaam alweer een beetje minder gaat voor wat betreft heel eenvoudige dingen:  

  • hij heeft bijvoorbeeld geen vuilniszakken meer om 't plastic afval in te doen, en hij weet ook niet waar hij die vandaan moet halen. Als ik op de gemeentelijke afvalwijzer kijk zie ik dat ze gratis zijn af te halen in de supermarkt.  
  • De plastic vuilnisemmerzakjes zijn op, en pap weet echt niet waar hij die vandaan moet halen.
  • In de kelder liggen dozen vol met plastic AH zakken: pap koopt blijkbaar bij iedere keer boodschappen doen een nieuwe plastic zak in plaats van een oude van thuis mee te nemen: "weet ik toch niet dat ik daarvoor moet betalen, dat vertelt mij niemand" is zijn verweer.
  • Ik heb broeken gewassen, en pap wil ze gaan strijken, maar weet niet meer waarop.  Vragend kijkt hij me aan: "hier op de tafel hè maedje?" "Nee pap, op de strijkplank, daar strijk je altijd op" maar hij weet niet meer waar de strijkplank staat. Ik haal de plank uit de gangkast en zet 'm voor hem neer in de keuken, en blij als een kind begint hij te strijken.....
En ik ga op weg naar de supermarkt om de boodschappen voor hem te halen.  Als ik terug kom blijkt dat ik ook koffiefilters mee had kunnen nemen, hè chips, niet goed gekeken in 't keukenkastje dus. Pap vraagt hoeveel ik van hem krijg, en voor de zoveelste keer zeg ik dat ik met zijn bankpasje heb betaald. Ik geef hem geld zodat hij de poetshulp kan betalen, neem de vuile was mee, en ga naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge