donderdag 25 november 2010

uitbreiding persoonlijke verzorging

Wij zijn hier thuis bezig met een verbouwing, en dat wil zeggen dat ik aan huis gebonden ben en niet zo vaak als normaal naar pap kan gaan. Lastig, vind ik, maar of hij dat ook zo ervaart? Afgelopen dinsdag belde iemand van de thuiszorg terug n.a.v. mijn belletje de dag ervoor. De zorg 's ochtends wordt met 100% uitgebreid naar.............20 minuten. Ze gaat met kantoor overleggen of zij of een van haar collegae die altijd bij pap komen in 't vervolg vroeger langs kunnen gaan om te controleren hoe 't met de persoonlijke verzorging is gesteld. Geen hulp als 't niet nodig is maar wel nakijken of de kleding schoon is, of de kraan dichtgedraaid is en of  de prothese schoon is en gedragen wordt, etc. Eigenlijk zoals ik dat zelf al in gedachten had. Volgens haar is pap heel gewillig (gelukkig!) en kan hij met haar en de meeste van haar collegae goed opschieten (ook gelukkig!). Als 't morgen even lukt ga ik langs, ik heb weer schone broeken voor hem....

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat het goed gaat tussen je pa en de hulpen. Wel verschrikkelijk dat die hulp in minuten wordt vertaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit zal je wat rust geven. Niet veel, maar wel wat. Inderdaad jammer dat de hulp in minuten wordt vertaald. Goed dat je vader en de hulpen accepteren.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge