zondag 21 november 2010

verjaardag oudste kleinkind

Vandaag vieren we thuis de verjaardag van mijn oudste zoon. Hij woont weliswaar op kamers, maar we vinden 't gezellig om verjaardagen samen te vieren, en zolang 't nog kan ook samen met pap en de 'andere' opa en oma. Zoals altijd bel ik pap weer ruim op tijd om hem te waarschuwen dat hij zal worden opgehaald en de jarige - die hem zal ophalen - krijgt vervolgens instructies om bij zijn opa na te kijken of alle deuren en ramen gesloten zijn. Als pap de deur openmaakt is hij volgens mijn oudste héél verbaasd dat zijn oudste kleinkind aan de deur staat en dat hij wordt opgehaald, en hij is uiteraard niet helemaal klaar.... Vervolgens vertelt hij hem een vreemd verhaal:  hij zegt dat hij 300 € (!) had klaargelegd als cadeau, maar dat dit bedrag nu weg is....... Na wat zoeken op diverse plekken in huis belt mijn oudste me op om me dit te vertellen, hij weet duidelijk niet goed wat te doen.  Omdat weer niet duidelijk is of wat pap vertelt waar is - wat ik betwijfel, zo'n bedrag heeft hij nooit meer contant in huis - zeg ik hem dat ze maar naar hier moeten komen.  Hier aangekomen praat pap niet meer over verdwenen geld, op een gegeven moment geeft hij mijn oudste als verjaardagscadeautje 4 € aan kleingeld en zegt dan dat 't zo goed is....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge