vrijdag 10 december 2010

de dag na gisteren

Vandaag is de dag na de avond dat pap zo in de war was.....en er lijkt niets (meer) aan de hand te zijn.  Niets buiten 't gewone dan: 't normale en ietsie meer vergeten...."Gewone" Alzheimer dus... Ik bel 'm op, alles in orde. Ik ga bij hem langs, ook alles in orde. "Zullen we samen de stad in gaan? Doen we de boodschappen, en gaan we ergens gezellig koffie drinken" Pap vindt 't prima, en gaat fijn met me mee. We kijken voor een paar schoenen, die van hem zijn behoorlijk versleten, en daarna voor een broek met bijpassende trui. Overal is uitverkoop, dus da's ook nog eens vriendelijk voor zijn beurs. "Maedje, ik heb toch niets nodig" zegt hij, maar is toch blij met de aankopen. Na 't passen en kopen lopen we richting markt om daar ergens te gaan zitten. Ik troon 'm mee naar Bagels & Beans, daar kun je namelijk zo gezellig aan een leestafel zitten. Pap geniet van een kop koffie, een bagel en van de blote dames in de Panorama.... Ik geniet alleen van koffie en bagel ;)   Na er bijna 2 uur gezeten te hebben lopen we nog langs de schoenmaker om de oude schoenen opnieuw te laten lappen, nog even langs de bank om te pinnen, en daarna doen we wat boodschappen. We zetten de spullen in mijn auto, ik stap in, en vraag me af waarom pap niet instapt.  't Is niet te geloven, maar hij is me kwijt..... Ik stap uit, laat hem instappen en we rijden naar huis....