maandag 27 december 2010

hai pap, met mij...

"Hai pap, met mij, nog de allerbeste wensen van ons allemaal voor de kerstdagen, heb je 't tot nog toe leuk en gezellig gehad?" Pap is eerste kerstdag bij mijn jongste broer geweest, heeft daar de hele dag doorgebracht en - mijn broer kennende - lekker gegeten. Ja, hij heeft zich kostelijk geamuseerd zegt hij. Ik vraag hoe 't met de sneeuw buiten is en of hij is ingesneeuwd, maar 't is niet veel, zegt hij, hooguit 10 centimeter..... Nu weet ik toevallig dat er minstens een halve meter ligt... Ik vraag wat hij aan 't doen is of heeft gedaan en of ik heb hem gestoord met iets? Nou, hij was aan 't slapen, niet in bed maar gewoon op de bank voor de televisie. Wat hij verder gedaan heeft vandaag weet hij niet of niet meer, hij kan 't zich in ieder geval niet meer herinneren. Hij vraagt waar ik ben, en schrikt als hij hoort dat ik zo ver weg ben. "Jeetje, helemaal in Oostenrijk, ben maar voorzichtig". Ik zeg hem maar niet dat ik bijna 2 dagen met de griep in bed heb gelegen, en wens hem een goede nachtrust toe.