woensdag 22 december 2010

ik ga op vakantie

Ik ga op vakantie, 't is wintersporttijd.  Een deel van mijn gezin  is al een aantal dagen in Oostenrijk en ik vertrek zometeen, om samen met hen lekker vakantie en kerst in de sneeuw (...) te vieren. Ik heb 't pap verteld, diverse keren, en 't staat ook opgeschreven in zijn agenda. Ik merk dat hij dit niet leuk vindt.  Telkens weer vraagt hij wanneer ik ga, voor hoelang, en wanneer ik terugkom.  "oeh, 14 dagen, da's lang" zegt hij, "dat vind ik niet leuk, maar ik gun 't je wel..." Gisteravond ben ik nog een keer bij hem geweest. Zometeen, om kwart voor 10,  gaat een van mijn broers met hem naar 't ziekenhuis voor een CT scan van de thorax, er is blijkbaar iets niet goed met de stolling van 't bloed, en de geriater wil weten of de oorzaak daarvan in de longen zit. Misschien is dat ook wel een trigger van 't delier? Probleempje is dat pap 3 uur voor 't onderzoek niets meer mag eten/drinken, als dat maar goed is gegaan....