dinsdag 14 december 2010

medicatie stoppen

Vanmiddag ben ik teruggebeld door de geriatrisch verpleegkundige: samen nemen we door hoe lang en hoe erg pap verward is, en we hebben het over de eventuele oorzaken.  Ik kan haar direct vertellen dat blaasontsteking is uitgesloten omdat de urine in orde is, pap heeft verder geen koorts, is niet verkouden, heeft geen ademnood, eet voldoende (komt bij in gewicht, dus dat is een maatstaf...), drinkt weinig alcohol (wat niet in huis is kan ook niet gedronken worden....). Wat ik aan de huisarts had gevraagd vraag ik ook aan haar:  kan de medicatie die pap sinds medio november slikt i.v.m. artrose in knie- en enkelgewricht van invloed zijn? Omdat ik even niet weet welke ontstekingsremmer dit is gaat zij direct telefonisch contact opnemen met de apotheek. Even later word ik teruggebeld:  op last van de geriater onmiddellijk stoppen met de ontstekingsremmer diclofenac, volgens haar kan dit namelijk de verwardheid veroorzaken.... Twee dagen aanzien, is 't gedrag van pap dan nog niet verbeterd, dan krijgt hij vrijdag een spoedconsult bij geriatrie. Duimen dus maar dat deze medicatie de verwardheid heeft veroorzaakt!