maandag 6 december 2010

spulletjes weg

Net kreeg ik een telefoontje van één van de thuiszorgers: ze kon de pas bestelde en geleverde doos met 't incontinentiemateriaal nergens meer vinden, ze had 't hele huis afgezocht. Ze was inmiddels op weg naar haar volgende cliënt en niet meer bij pap. Pap wordt - zo zei ze - erg onrustig als zij 't hele huis doorzoekt, en ook als zij mij belt als hij er bij is, hij vindt 't blijkbaar vervelend als over hem wordt gesproken. Ze had uiteraard aan pap gevraagd of hij wist waar de doos stond maar hij wist 't ook niet (meer). Vreemd, vrijdag stond de doos nog in de bijkeuken.... Vandaag of morgen zal ik eens overal gaan zoeken. Afgesproken is dat de verpakkingen nu op een vaste plek worden gelegd - als ik ze dus gevonden heb - en dat is bij de zorgklapper en 't medicijnenkastje. Ze vertelde me verder dat zij vond dat pap behoorlijk achteruit aan 't gaan is, ze merkt 't onder andere aan de keuken die steeds rommeliger wordt: je ziet en merkt dat paps overzicht langzaam aan 't verdwijnen is. Ze vindt 't verder jammer dat hij niet (meer) naar de of een dagopvang wil.  Vind ik ook, maar ik kan hem toch niet dwingen? We spreken af dat we contact houden....