dinsdag 7 december 2010

nog een nieuwe telefoon

Een paar weken geleden hebben we een nieuwe telefoon voor in de woonkamer gekocht, en afgelopen zondag  hebben we er op paps slaapkamer ook nog een opgehangen. Een héél handige met grote voorkeurtoetsen waarop de naam van mij en mijn broers, "huisarts", "politie" en nog enkele contactpersonen staan.  Hij hoeft in geval van paniek niet meer te kijken welke nummers hij moet intikken, 't drukken op de juiste knop met de juiste naam volstaat. (Klik hier voor een afbeelding van een soortgelijke telefoon) Indien nodig kunnen we de naamkaartjes te zijner tijd nog veranderen in foto's. 
Pap is er niet als we bezig zijn met de installatie, hij is gezellig op stap met zijn vriendin. Als hij thuis komt is hij niet eens verrast dat we bezig zijn met dingetjes in zijn huis... Ik troon hem mee naar zijn slaapkamer om hem de nieuwe telefoon te laten zien. "Ach," zegt hij, "die heb ik toch helemaal niet nodig" terwijl al zo lang als hij in dit huis woont er boven op de slaapkamer een extra telefoon staat....
Vandaag belt hij me:  degenen die gewerkt hebben in zijn huis hebben de hele ijskast leeg gegeten, hij heeft niets meer en is ook nog eens hartstikke blut. Ik weet dat ik 't niet moet doen, maar ga toch tegen hem in: ik zeg dat mijn man en ik die "werkers" waren, en dat we niks uit zijn ijskast hebben gehaald. 't Maakt geen verschil: hij blijft erbij dat degenen die bij hem hebben gewerkt dat gedaan hebben. Omdat ik vandaag aan huis gebonden ben zeg ik dat ik nu niet voor hem boodschappen kan doen. Ik denk trouwens dat hij nog genoeg geld voor boodschappen heeft, dus als hij wil kan hij rustig dingetjes gaan kopen. Zo gauw ik hier weg kan, ga ik kijken wat hij nodig heeft....