donderdag 30 december 2010

pap is lastig

Pap is de afgelopen week vaak lastig en onredelijk.....lastige combinatie dus. En degenen die er last van hebben zijn mijn broers (in ieder geval mijn jongste broer) en waarschijnlijk ook de thuis- en mantelzorg... Volgens mijn jongste broer schiet pap behoorlijk uit zijn slof om de meest onredelijke dingen: hij krijgt òf zijn geld te laat, òf 't is te weinig, òf  't wordt hem op een ongelegen moment gebracht.... Verder is er van alles mis met de nieuwe telefoon: niet iedereen is bereikbaar (ik kan me trouwens voorstellen dat als je 10x achter elkaar een telefoontje van pap krijgt, je dit 1x beantwoordt en de volgende 9 keren dus niet meer......). Hij weet mij toch héél goed te bereiken: vandaag alweer twee keer! (Ik heb dan ook geen nummerherkenning  ;) ...) 't Tweede telefoontje gaat over de wekelijkse lading medicatie. Pap is verbaasd dat hij zoveel medicijnen krijgt, weet niet door wie ze zijn voorgeschreven ("ik kom toch nóóit bij een dokter?"), weet ook niet wat hij ermee moet doen en heeft de doos maar naast zijn bed gezet. Oh jeetje, dat kan dus echt niet....hij weet dus niet meer dat hij iedere week die blisterverpakking krijgt en dat de medicatie wordt aangereikt door de thuiszorg.... Ik bel mijn broer, hoor van hem hoe goed/minder goed pap zich de afgelopen week heeft gedragen en vertel hem over de medicatie die nu naast paps bed staat.... Hij belooft dat hij nog eens zal gaan kijken en maakt dan gelijk kennis met R. die fijn voor pap staat te koken....