woensdag 8 december 2010

snel, snel, snel

Gistermiddag, 5 uur. Een beetje gestrest rij ik richting supermarkt. Vanaf de parkeerplaats bel ik pap om te vragen of hij intussen zelf boodschappen heeft gedaan zodat ik tenminste weet of ik niet dingen dubbel koop. Alhoewel: een antwoord van pap is helaas geen garantie.... Hij zegt dat hij niet de deur uit is geweest, hij had in de kelder nog iets van visconserven gevonden en die had hij met smaak opgegeten. Volgens mij is 't dan iets uit een ver verleden, er wordt al jaren geen nieuwe voorraad in de kelder gelegd. Ik koop brood, beleg, groente en fruit, haal vervolgens nog wat geld voor hem uit de muur en rij naar hem toe. De ijskast is inderdaad behoorlijk leeg en alle brood is op....arme pap. Het lijkt erop dat de kookhulp eens goed heeft opgeruimd  en de ijskast heeft schoongemaakt. Dat bedoelde hij misschien wel met "de werkers hebben alles leeggemaakt". We vullen de ijskast, leggen spulletjes in de keukenkastjes en 't brood in de broodla. Pap maakt koffie.........en die is vervolgens niet te drinken, maar toch zeg ik "dankjewel".