maandag 13 december 2010

't is koud

't Is alweer koud buiten, en daardoor is 't helaas ook weer koud binnen, ondanks dat de verwarming aan staat. 't Huis is aan 't verslijten, net als pap, en dat zeg ik hem: pap lacht hier hartelijk om. Ik vind 't triest... Boven op zijn slaapkamer leg ik opnieuw de opgerolde dekens voor de ramen en op de badkamer leg ik opgerolde handdoeken op de vensterbank. Pap is beneden bezig met ik weet niet wat en ik vraag of hij niet nieuwsgierig is naar wat ik aan 't doen ben. "Nee, eigenlijk niet" maar hij komt toch naar boven om te kijken. Ik wil graag weten of hij dit zelf niet had kunnen doen, maar dat is toch echt teveel gevraagd, dit zijn dingen waar hij zelf helemaal niet meer bij stil staat. Oplossingen zoeken en vinden is te moeilijk. Ik verschoon de lakens en leg een extra dekbed op zijn bed. Ik doe alle deuren van de (lege) slaapkamers dicht en zeg tegen pap dat ze ook dicht moeten blijven zolang 't buiten zo koud is, deze kamertjes hoeven niet verwarmd te worden. Voor de zoveelste keer draai ik de verwarming in de badkamer van stand 7 naar stand 1, en probeer pap duidelijk te maken dat hij deze ruimte alleen goed hoeft te verwarmen als hij zich gaat baden of verzorgen, en dus niet 24 uur per dag. Ik denk dat ik toch maar grote vellen papier ga ophangen met duidelijke teksten als "deuren dicht", "blijf af van verwarming", "deur op slot?". 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge