dinsdag 14 december 2010

nieuw zorgmoment

Gistermorgen een telefoontje naar de thuiszorg:  omdat pap de laatste tijd vaker verward is heb ik behoefte aan een luisterend oor en advies. Afgeproken wordt dat pap met ingang van vandaag een extra zorgmoment krijgt in de vorm van 'inloop' in de loop van de  middag, en dat voortaan iedere dag met uitzondering van de maandag (dit ivm zijn wandelen). 't Is niet veel, maar 't is in ieder geval weer een moment erbij dat iemand binnenloopt en eventjes kijkt of alles goed is. En dat allemaal binnen de zorg die volgens de indicatie van 't CIZ momenteel geboden kan worden. Ze raadt me aan om een afspraak te maken bij de huisarts.  Hij krijgt alle verslagen van de geriatrie en zou dus volledig op de hoogte moeten zijn van paps situatie.  Volgens haar is hij ook de aangewezen persoon om verdere aanvragen te doen bij 't CIZ. 't Is volgens haar  ook goed mogelijk dat de verwardheid veroorzaakt wordt door een lichamelijk ongemak zoals blaasontsteking, ik zal dus zorgen dat wat urine kan worden nagekeken. Ik had zelf ook al gegoogled en vond toen informatie over een zogenaamd 'delier'. Wordt vervolgd......

't Vervolg:
Plasje ingeleverd, wordt 24 uur op kweek gezet, dus vanmiddag kan ik bellen voor de uitslag. Gesprek met de huisarts:  hij kijkt na aan welke eisen alles moet voldoen om in aanmerking te komen voor uitgebreidere CIZ indicatie.  Tja, als de hulpverlening (= arts) 't al niet zo weet, hoe zit dat dan met een leek (= ik).... 't Wordt wel moeilijk, volgens hem, om iets te regelen buiten paps medewerking of toestemming.  Hij raadt me aan om dit issue te bespreken met de geriater tijdens paps volgende afspraak, in februari...... Dat duurt me te lang, dus ik heb een belafspraak gemaakt met geriatrie, ik word vanmiddag teruggebeld.