woensdag 1 december 2010

wachten

Telefoon:  "maedje, weet jij wie me zou komen ophalen?  Ik zit hier te wachten, ben helemaal klaar, maar niemand komt...." Ik heb geen idee, ik ben 't in ieder geval niet en ik vraag of hij weet waarom hij zou worden opgehaald, maar dat weet hij niet, "dat ben ik vergeten", maar hij denkt dat ergens over de grens een kerkdienst wordt gehouden waar hij naartoe zou gaan. Ik vraag of er een overlijdensbericht van iemand op tafel ligt, en dat er dus ergens een herdenkingsdienst wordt gehouden.  't Antwoord is "nee, nergens een dodenbrief....." In zijn agenda heeft hij ook geen aantekening staan van een gebeurtenis deze morgen.  Arme pap, hij blijft dus nu zitten in zijn mooie pak, wachten op iemand die hem waarschijnlijk niet komt ophalen. Maar buiten wachten doet hij niet, zegt hij, want daar is 't is veel te koud....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge