dinsdag 4 januari 2011

alweer een dag erna

Broer belt me: pap is weer helder, tenminste nu. 't Korte termijn geheugen is volgens hem hommeles: pap weet uiteraard niks meer van gisteravond, maar weet ook niet dat mijn broer vandaag al de tweede keer bij hem is, en ook niet waar spulletjes liggen, en dat boodschappen niet betaald hoeven te worden omdat ze al betaald zijn. Hij  heeft ook weer last van zijn rechtervoet: deze is pijnlijk, rood, warm en iets opgezwollen. De artrose steekt de kop dus weer op..... Ik vraag mijn broer om pap een aantal tabletten paracetamol te geven, en eventueel een verwijzing voor de reumatoloog te vragen bij geriatrie. Dit voor 't geval de paracetamol niet afdoende helpt, en omdat geen ontstekingsremmers met NSAID's voorgeschreven cq gegeven mogen worden. Verder vraag ik hem om de medicijnlijst in 't logboek van de thuiszorg bij te werken (in verband met verstrekking van een tabletje haldol gisteravond) en ook in 't verslag te schrijven wat er is gebeurd. Als ik later de bankrekening van pap nakijk zie ik dat hij afgelopen maand geen lijfrente heeft gekregen..... Zou Aegon net zo werken als TNT post....? Toch maar goed in de gaten houden en t.z.t. aan de bel trekken!