dinsdag 18 januari 2011

gevaarlijk....

Gisteravond: ik loop even bij pap de bijkeuken in om te kijken of er nog vuile was ligt. In deze ruimte staan -  behalve wasmachine en -droger - ook nog enkele apparaten die niet meer worden gebruikt: een diepvrieskist en een bijna antieke Bosch ijskast met daar bovenop nog een tafelmodel strijkmachine.  En - oh, schrik - deze staat aan ...... en is hartstikke warm. Iemand heeft de stekker van dat ding in 't stopcontact gestoken maar pap weet uiteraard van niets. Mijn hart klopt in mijn keel....hierdoor hadden kortsluiting en wellicht brand kunnen ontstaan.... Ik ben blij dat ik vanavond de ingeving kreeg om naar pap toe te gaan en om ook nog eens te gaan kijken in de bijkeuken....Ik snap 't niet, dat stomme ding wordt al jaren niet meer gebruikt. Op dat moment komt ook mijn jongste broer bij pap binnen. Ook hij schrikt hiervan. Ik vraag pap of hij die strijkmachine nog nodig heeft, anders weet ik wel iemand die 'm wil hebben......mijn broer dus  ;) We pakken 't ding van de ijskast en zetten 'm direct in mijn auto. Zo, dit gevaar is geweken........wat is de volgende verrassing?