maandag 10 januari 2011

opruimen

Als ik bij pap kom is hij boven op zijn slaapkamer aan 't opruimen! Ik weet dat hij daar bezig is omdat hij me al diverse keren heeft gebeld. Vanmorgen nog met de vraag "maedje, welke maat heb jij in je schoenen? Hier staat nog een paar sloffen van mam, nog nooit gebruikt!" "Fijn pap, ik zal ze de volgende keer passen! Zet ze maar klaar op de overloop, dan zullen we ze vast niet vergeten...." Hij heeft zijn bed vol liggen met spullen van hemzelf die nodig in de was moeten. Die neem ik mee naar huis, zodat ik zeker weet dat ze lekker ruiken na de wasbeurt. Uit de kast haalt hij een grijze lange bontjas die ooit met veel plezier door mam is gedragen. Of ik die wil hebben? Nou, nee, ik draag geen bont....maar ik weet er wel een goede bestemming voor en besluit 'm mee te nemen.

Reactie op een eerdere blog:
Vanmorgen gelezen dat je twee keer (vrijdag) bij je vader bent geweest.  Heeft hij ook verteld dat we zaterdag 's middags op bezoek waren?
We belden even van te voren of hij thuis was. Hij vertelde dat hij net van plan was om naar de stad te gaan en ergens een glaasje wijn te gaan drinken. Maar kom maar dan blijf ik thuis, maar ik heb wel niks in huis. Ik vertelde dat ik suikerwafeltjes meebracht , maar daar was hij geen liefhebber van.
Toen we aan kwamen had hij alles gereed staan voor de thee, en de suikerwafeltjes liet hij zich goed smaken. Hij was zeer spraakzaam, maar dat er naar hem gezocht was die bewuste avond vond hij maar niks. Ik ben toch zeker vrij om te gaan staan en gaan waar ik wil. We hebben o a over vroeger gesproken, maar je merkte wel dat zijn geheugen haperde en hij er een bepaalde draai aan gaf om dit te verbloemen. Maar veel wist hij nog wel, over dat jullie op vakantie waren en dat hij ook een keer mee geweest was. 
Heel gezellig zei hij toen we opstapten na een paar uurtjes. Er kwam overigens ook nog even iemand van de thuiszorg die gekeken heeft of hij de tabletten 's morgens had gehad .

Dit wilde ik je even laten weten.