maandag 21 februari 2011

blijven eten

Steeds vaker moet ik constateren dat pap blijft eten, vergeet dat hij heeft gegeten, en dus weer gaat eten ... Gistermorgen: ik zie tot mijn schrik dat de koelkast zo goed als leeg is, en die was afgelopen vrijdag toch echt behoorlijk vol. Er was toen meer dan voldoende boterhamvlees, boter, kaas en ook nog voldoende brood in de diepvries. Ik beloof pap om 's avonds nog langs te komen met wat boodschappen. Omdat er geen boterhamvlees meer is laat ik hem 'n pot sandwichspread zien. Er staat ook nog een reserve pot van deze spread in 't keukenkastje. 's Avonds breng ik hem een halfje tarwebrood en een ons kaas. Zo kan hij vooruit tot maandagmorgen. Op 't aanrecht staat de lege pot sandwichspread, netjes omgespoeld, klaar om naar de glasbak te verhuizen. Nou, denk ik nog, daar heeft hij dan flink van gegeten, want de (grote) pot was 's morgens zeker voor een derde deel vol. Grote schok als ik nu in de koelkast kijk: de 'nieuwe' pot is voor de helft leeg .... Ik vraag me af of hij die spread met een lepel heeft gegeten. Pap staat naast me, hij weet 't niet meer, maar wel dat 't lekker was .... Verder heeft hij de complete inhoud van 't vriezertje in de koelkast gelegd: alle diepvriesmaaltijden, alle vlees .... Gelukkig is 't nog allemaal bevroren, dit heeft hij pas kort geleden gedaan, en ik stop 't allemaal terug in de vriezer. 

1 opmerking:

  1. De meeste ouderen hebben onder gewicht, maarja dit is niet goed te praten natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge