donderdag 24 februari 2011

documentaire over jong dementerenden

Ik kreeg net een mailtje van een lieve tante. Ze wees me op 't volgende programma, vanavond te zien bij Kruispunt, Nederland 2 om 18.25 uur (herhaling op dinsdag 1 maart om 17.00 uur): 

"Jong dementerenden"
In Kruispunt een portret van het dagelijks leven van jong dementerenden.  Eén van hen is Gert, bij wie al op relatief jeugdige leeftijd dementie is geconstateerd.  Hij is 68 jaar en woont nu 10 jaar in een verpleeghuis. Gert ziet zichzelf niet als jong dementerende : "Ik ben ooit een keer overspannen geraakt en daarom woon ik hier." Nederland telt 12.000 jong dementerenden. Er is sprake van vroegtijdige dementie als de ziekteverschijnselen zich openbaren voor het 65e levensjaar. Het stellen van de juiste diagnose is moeilijk. Zo duurt het bij Gert 12 jaar, voordat duidelijk wordt wat er aan de hand is.



Get Microsoft Silverlight Bekijk de video in andere formaten.

1 opmerking:

  1. Anneke Buter,a.buter@live.nl22 maart 2013 om 00:28

    Inge,
    Ik ben nu aan het werk en kan de film niet openen.
    Wij,Zorgcombinatie Noorderboog Meppel zijn op zoek naar een film, toneelstuk, over dementie. Dit willen we graag op de dag van de verpleging presenteren aan verpleegkundigen,verzorgenden.
    Heb jij een idee?
    Gr Anneke Buter

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge