donderdag 24 februari 2011

lekkend toilet

Pap had een lekkende wc. Gelukkig kon de loodgieter nog een passende rubberen ring bestellen en die werd laatst gemonteerd. Ik was toevallig net aanwezig toen de loodgieter kwam, want pap was er - ondanks aantekening in de agenda - niet ... De wc kan nu weer worden doorgespoeld zonder daarna te moeten dweilen. Nu hoeft alleen nog maar gedweild te worden als iemand al te enthousiast heeft geplast ....
Later die middag bel ik pap op, en na een keer overgaan pakt hij de telefoon al op. Ik vraag of hij soms naast 't toestel heeft gestaan. Hij heeft zijn zus net aan de lijn gehad, zegt hij. Ze hebben zeker een half uur met elkaar gepraat. Pap heeft haar gebeld (!), daar zal ze wel héél blij mee zijn geweest! En als ik naar buiten kijk weet ik waarom hij heeft gebeld:  't regent, 't is geen weer om buiten te zijn .... Ik vertel hem dat de wc is gerepareerd, en dat hij dus nu weer zonder problemen kan doorspoelen. "Ja" zegt hij, "dat had ik al gezien, want daar kijk ik altijd naar" .... Hij is gaan wandelen gisteren. (Daarom was hij ook niet thuis toen de loodgieter langs kwam) En hij probeert me uit te leggen waar en via welke route: naar een dorpje, achter een bos, langs een heen-en-weer weg. Uiteindelijk snap ik waar hij is geweest. En 't was leuk, zegt hij.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge