zaterdag 19 februari 2011

strijkijzer


"Zeg maedje, heb jij mijn strijkijzer mee naar huis genomen?" Telefoontje van pap, gisteravond. Nu hou ik absoluut niet van strijken, dus wat moet ik met zijn strijkijzer? Helemaal niets ... mijn eigen strijkijzer ziet me amper, en ik antwoord: "in de meterkast in de hal, bij de strijkplank". Ik hoor hem denken: zou 't, heb ik daar dan nog niet gekeken? Tweede telefoontje, zo'n 10 minuten later:  "Zeg, ik heb geen geld meer .... en ik ga vanavond 'uit' ... naar een carnavalszitting". Ik kan 'm geruststellen: "Ik heb je vanmorgen toch geld gebracht? Kijk eens of je 't nog hebt."  Jawel hoor: er is nog voldoende voor een gezellige avond!
Pap is de laatste tijd vrij 'helder', je kunt een redelijk gesprek met hem voeren, maar zoiets als een (te goed?) opgeruimd strijkijzer, dat gewoon op de plek staat waar 't al 40 jaar staat .... 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge