maandag 7 februari 2011

verjaardag mam

't Is mams verjaardag vandaag, ze zou 79 zijn geworden als ze nog leefde. Tien jaar geleden hebben we haar laatste verjaardag gevierd. Pap was toen 71, nog een jonge man ;) Gelukkig dat we toen niet wisten wat we nu weten ...


Weten en vergeten

Nu, nu weet ik wat ik weet
maar ben ik bang dat ik vergeet
Morgen, vraag ik me af of ik alles nog wist
En ben bang dat ik me heb vergist
Ja, ja ik hèb wat vergeten
Dat wordt me dikwijls verweten
Nu, nu weet ik alles weer
Dat overkomt me iedere keer
Maar morgen vergeet ik het misschien weer
Zo raak ik in een spiraal verward
Mijn omgeving is in haar oordeel hard
Mij, mij maakt het nu niets meer uit
Ik herinner me toch geen fluit



Ik las dit mooie en eenvoudige gedicht in de Libelle (nummer 50/2010), geschreven door J. van Wijk


2 opmerkingen:

  1. Mooi gedicht Ink dit spreekt jou zo veel temeer aan nu je het met je Vader meemaakt .

    En gefeliciteerd met de Geboortedag van je Moeder al is zij er niet meer is het voor jou toch een gedenkdag hé .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven Inge, het is zo waar maar moeilijk te dragen. Bedankt voor de tips, ik ga er zeker naar kijken bij de jumbo. Daar halen we meestal boodschappen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge