vrijdag 25 februari 2011

vreemd gedrag

Dit is een blogje dat ik afgelopen december heb geschreven, maar toen niet heb geplaatst. Omdat ik 't toen  best moeilijk had met 't delier (toestand van verwardheid) waarin pap verkeerde. Enerzijds omdat we dit nog nooit hadden meegemaakt, en anderzijds omdat ik zelf in die tijd twee weken op vakantie zou gaan en ook daadwerkelijk ben geweest. Ik kwam 't berichtje weer tegen toen ik iets aan 't opzoeken was, en heb besloten 't toch te plaatsen. Pap is niet meer verward, en ik hoop dat 't door verantwoord medicijngebruik, alert zijn en blijven op 'tekens van verwardheid', voldoende eten/drinken niet meer zal voorkomen .......

Mijn tante, paps zus, belt me op. Ze is ongerust: pap heeft haar net gebeld om afscheid te nemen..... Hij ging ergens naar toe, wist niet waarheen of wie hem zou komen halen. Hij had nieuwe kleren en schoenen, dus hij zou er mooi uit zien bij zijn vertrek. Ze hoefde niet langs te komen, dat was niet nodig. Dan zouden ze allebei maar huilen en dat wilde hij niet.  Ik praat even met haar en beëindig het gesprek om vervolgens zelf met te pap bellen: ik hoor van hem 'n verhaal met ongeveer gelijke strekking.  Ik vraag hem of hij van plan is om er zomaar 'tussen uit te knijpen' maar dat doet hij niet zegt hij, hij voelt zich nog zó goed. Maar hij praat dus wel over weggaan.... Ik bel mijn broer, die gaat bij pap langs. Broerlief vindt pap hartstikke helder, maar inderdaad vreemd om hem te horen praten over mensen die hem komen halen en afscheid nemen.... 



Hij had toen ook koffertjes ingepakt met veel van zijn kleren erin, die stonden netjes klaar, te wachten op ......... ?

Dit zijn de berichten over paps verwardheid die al eerder op de blog stonden:
Medicatie stoppen
Spoedconsult
De nacht in



2 opmerkingen:

  1. Moeilijke tijd is dat he. Dacht hij misschien met jou op reis te kunnen of had je het niet verteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pap was verward, zie mijn berichten onder 't bericht. We hadden samen nieuwe kleren en schoenen voor hem gekocht, wellicht dat hij daardoor dacht dat hij op reis ging? Vroeger - als kind - kreeg hij nieuwe kleren/schoenen voordat hij na 'n vakantie terug moest naar kostschool ... Kan ook zijn dat hij daar aan dacht.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge