vrijdag 4 februari 2011

waar woon jij?

"Maedje, waar woon jij? Ben ik daar wel eens geweest?" Een vraag die hij steeds vaker stelt.  Ik antwoord: "Tuurlijk pap, ik woon daar al meer dan 20 jaar....je bent er al heel vaak geweest".   "Och ja, ik was 't eventjes kwijt...." Nu stelt hij de vragen naar aanleiding van (alweer) een gesprekje over 't helemaal alleen wonen van hem in dit grote huis. Hopelijk niet meer voor heel erg lang, maar toch... Hij zegt dat 't leuk zou zijn als iemand bij hem in huis zou komen wonen. Lijkt hem gezellig, en er zijn toch kamers genoeg die leeg liggen. Tja, als hij nu zou wonen in een stad met veel (oudere....) studenten en met grote schaarste aan kamers. Maar de vergrijzing slaat hard toe in dit stukje Nederland.... "Misschien iets voor jou maedje?" Ik vraag hem wat ik dan moet doen met mijn eigen huis, waar ik samen met mijn man, zonen en katten woon ... die kan ik toch niet zomaar in de steek laten? Tja, dat snapt hij ook wel, en weer stelt hij de vraag waar ik ook alweer woon. Hij was gisteravond ook weer verward. Ik las dit in 't verslag van de thuiszorg: hij was mam aan 't zoeken ... Ik ga vanmiddag dus nog maar een keertje langs ...


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge