vrijdag 11 maart 2011

andere Alzheimer blogs



Al een tijdje voordat ik zelf begon met het schrijven van berichtjes over pap las ik al blogs van anderen. Mijn interesse gold voornamelijk de blogs van mensen die op de een of andere manier te maken hebben of hadden met Alzheimer. Eigenlijk las en lees ik alles wat ik tegen kom over dit onderwerp ... De wijze van berichten schrijven is bij iedereen totaal verschillend, de een schrijft korte stukjes, de andere vrij uitgebreid, weer een andere in een soort van dagboekvorm. De een schrijft (heel) vaak, de ander sporadisch. Maar 't komt allemaal op het zelfde neer: de zorgen over en het met veel liefde zorgen voor mensen die kort bij ons of iets verder van ons af staan ... De blogs van onder andere Marianne, Ita, Menno, Mieka, Hannie en Ellen gaan allemaal over hun dementerende moeders.  Die van akaBtje over haar vader. Willeke (inmiddels overleden) en Kris schrijven  hun verhaaltjes als patiënt, héél ontroerend! Elisabeth en Marco schrijven vanuit hun ervaringen als werkenden in de zorg. Héél verschillende blogs, maar allemaal heel erg de moeite waard om te lezen en eventueel te volgen!

Aan al degenen die mijn blog lezen:  ga ook eens 'op bezoek' bij deze andere blogs, ze zijn allemaal de moeite waard om bezocht, gelezen en gevolgd te worden!

5 opmerkingen:

  1. 'k Heb hier en daar wat gelezen en het bewijs gekregen van iets dat ik eigenlijk al wist.
    Mijn vader was in zijn laatste levensfase ook wel wat in de war, maar dat kwam door verschillende hersenbloedingen en mijn moeder is tot het laatste helder gebleven.
    Ik realiseer me heel goed dat mijn broers en ik geboft hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, dank voor het vermelden van mijn blog. grt, mieka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook bij sommigen gelezen en daar wordt je best een beetje verdrietig van. Mijn moeder haar korte geheugen was weg maar ze was niet dement. We zeiden het weleens tegen elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Inge,

    via jouw links kom ik regelmatig op andere blogs. Jij bent daar heel attent in, dank je wel.
    Soms ben ik dementie, Alzheimer en noem maar op hartstikke beu, maar dat kun je je ook wel voorstellen, dus ik kijk niet altijd met evenveel aandacht. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Hannie, dat kan ik me héél goed voorstellen. Je bent al zó lang bezig met (mantel)zorgen, eerst bij je vader en ook alweer heel wat jaren bij je moeder ...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge