donderdag 3 maart 2011

complimentje

Er werken een hoop mensen in de zorg en bij de thuiszorg. Natuurlijk werken er mensen bij de thuiszorg die alleen hun werk doen .... Hier is niets mis mee, ze doen hun werk en dat is voldoende. Er zijn ook mensen in de zorg en bij de thuiszorg die hun werk echt uit overtuiging doen, als een soort van roeping, met enorm veel hart voor de cliënten waarvoor ze werken. Volgens mij kun je alleen in de zorg werken als je je hart op de goede plek hebt, en niet omdat je er rijk van kunt worden .... Zo iemand is S. Als zij vindt dat iets niet klopt of anders zou moeten hangt ze direct aan de telefoon om mij dit door te geven. Zo belde ze laatst om te zeggen dat er iets niet klopte met de tabletjes in de blisterverpakking. Vandaag belde ze op om te vragen of zij naar geriatrie zou bellen voor een nieuw recept. Ook gaf ze door dat de tabletjes sinds haar laatste telefoontje gelukkig goed worden toegediend. 't Was allemaal in orde, maar 't zou toch wel beter zijn als ze weer in de blisterverpakking zouden komen om fouten in de toekomst te voorkomen. Ik weet hoe ze heet, ik ken haar stem, maar weet niet hoe ze eruit ziet. Ik weet wel dat ze haar gewicht in goud waard is. Ik zou willen dat iedereen in de zorg zo was!  Dus voor S. en voor alle mensen bij de thuiszorg met hart voor de zaak: 




1 opmerking:

  1. Ja, die werken er. Maar er is veel kaf onder het koren.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge