dinsdag 1 maart 2011

even niet bereikbaar

Ik ben de hele ochtend bezig geweest met van alles en nog wat. Pas als ik mijn gsm nodig heb zie ik dat ik 't geluid op 'uit' heb staan, en dat ik 6 gemiste oproepen heb:  van pap ... Ik bel 'm op en hij zegt: "Maedje, ik heb geld nodig ... ben helemaal blut ... 't is nog nooit gebeurd dat ik zo weinig ( = 10 euro) in de beurs had". Ik moet toch nog boodschappen bij hem afleveren, dus ik rij naar 'm toe. Ik geef hem een aantal briefjes van 5 euro, en hij is weer helemaal gelukkig. Vervolgens gaat hij een boterham smeren, want "ik heb honger ... heb de hele dag nog niets gegeten ...", en op mijn "zo meteen komt wel nog iemand een maaltijd voor je opwarmen" zegt hij: "ik eet wanneer IK wil eten, en ik heb NU honger ..." Ok, duidelijke taal dus. Als een half uurtje later zijn bordje voor hem wordt opgewarmd zegt hij dat hij razende honger heeft, want hij heeft al zó lang niets meer gegeten ... en ik ga hier maar niet tegenin ...

1 opmerking:

  1. Nee niet tegen in gaan is het beste anders worden ze kwaad en ben je verder van huis.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge