zondag 27 maart 2011

foto in de keuken

Er hangen twee foto's in de keuken.. Op een daarvan staat pap samen met zijn zus en zijn moeder, hij is op die foto een jaar of 20 oud schat ik. Op de andere staat hij samen met zijn zusje, beide in de kleuterleeftijd. Ineens dwaalt zijn blik naar de foto's en hij vraagt of ik soms op die ene foto sta .... "Nee pap, dat is jouw zusje samen met jou, die foto is zeker 75 jaar oud!".  Hij kijkt naar de andere foto en vraagt weer of ik erop sta. "Nee, dat zijn je zus en je moeder, samen met jou ...."  "Och ja," zegt hij, en gaat over tot de orde van de dag....


J. van de thuiszorg heeft 't idee dat pap zijn kinderen (mijn broers en ik dus ...) beschouwt als kleine kinderen ... Zo zei hij tegen haar over de 'verdwenen ovenknoppen': "Dat hebben de kinderen gedaan, die zitten overal aan en maken alles kapot ...." ;-)  

3 opmerkingen:

  1. Gelukkig reageert hij zo en wordt hij niet agressief of kwaad. Je hoort wel eens van mensen die Alzheimer hebben, dat ze agressief worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad is het fijn dat hij niet kwaad wordt en het op de 1 of andere manier van zich af kan praten.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge