donderdag 24 maart 2011

mopperen

Als ik binnenloop is pap net aan 't 'pielen' met de magnetron. Ik ben even bang dat hij dat ding ook 'droog' laat koken oftewel leeg aanzet, maar er staat gelukkig een maaltijd in. Pap heeft de klok op 30 minuten en 600 Watt staan ... da's veel te lang voor een kant-en-klare maaltijd die alleen opgewarmd hoeft te worden ... Mopper de mopper, hij moppert omdat de hij de maaltijd niet opgewarmd krijgt. En mopper de mopper, hij moppert omdat de knoppen van 't fornuis af zijn (zie dit bericht ... ), en mopper de mopper, hij moppert ook omdat de deurbel gaat. Het is S. van de thuiszorg, zij heeft vanavond avonddienst. Ze laat me 't laatste verslagje in 't logboek lezen. Het is paps verklaring waarom 't zo naar brandlucht ruikt in huis:

Meneer zegt dat het naar brandlucht ruikt omdat hij papieren heeft verbrand in de wasbak. Dit waren papieren die niet bestemd waren om door iedereen gelezen te worden... 

Tja, da's paps waarheid ... Ik leg haar uit wat er werkelijk is gebeurd afgelopen zondag ... Ook vertel ik haar 't verhaal achter de 'verdwenen' knoppen van 't fornuis. Als zij weggaat  komt mijn jongste broer binnen. Pap vindt 't wel gezellig zo ... 

5 opmerkingen:

  1. Hier leveren ze de maaltijden warm aan bij sommige bedrijven of kwam de thuiszorg voor het warm maken van eten. Die hebben dan een route van de 1 naar de ander. Ik heb het ook wel gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thuiszorg en huishoudelijke hulp (WMO) zorgen iedere dag voor 't opwarmen van een (magnetron) maaltijd. Hij hoeft zelf niets te doen, maar doet 't dus toch ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanmorgen kwam ik onze bovenbuurvrouw van 81 jaar tegen in de hal. Zij gaat ook hard achteruit en haar zoon woont in Zuid-Frankrijk. Als ik in het weekend medicijnen bij de dienstdoende apotheek voor haar haal, of met haar naar de bakker loop, krijg ik van die zoon een duur boeket, maar zo werkt het niet. Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge wat fijn dat je juist binnen kwam Met dat programma op de magnetron was het vast niet goed gegaan Brand??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Ingrid: dat zijn van die dingen waar je dus niet over wilt nadenken .... Tot nog toe zit er een beschermengeltje op z'n schouder, maar hoelang nog?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge