donderdag 17 maart 2011

'normale' gang van zaken

't Is maandag .... 't normale leventje begint weer en dus race ik na 't sporten gelijk door om boodschappen te doen voor thuis en voor pap. Ik heb na mijn telefoontje afgelopen zondag niets van hem gehoord,  ik zorg dat ik daarom niet teveel maar ook niet te weinig voor hem inkoop: 2 halve broden, 3 ons boterhamvlees, groente, krieltjes, gehaktballen, 2 haringen met uitjes en 3 kant-en-klare maaltijden voor in de diepvries. Zo is er in ieder geval genoeg voor de komende dagen. Als ik bij pap binnenloop blijkt dat hij me inderdaad helemáál niet heeft gemist, net alsof ik niet ben weg geweest ... Hij vraagt niets, en ik zeg ook maar niets. Ik ruim de boodschappen weg en zie nog net hoe hij een zoetje in z'n mond stopt ... nu weet ik dus ook wat er met al die zoetjes gebeurt: hij eet ze op als snoepjes .... Ik mopper op hem dat hij dit niet moet doen, maar hij heeft natuurlijk weer direct een antwoord klaar: dat doet hij omdat hij erop zuigt .... en daarna gaat hij heus wel thee drinken ... zucht ... Ik pak 't logboek van de thuiszorg om te kijken of er nog bijzonderheden zijn gebeurd de afgelopen weken. In principe alles 'normaal', alleen schrik ik van één opmerking: J. van de thuiszorg had gezien dat er een kant-en-klare maaltijd in de oven stond toen zij binnenkwam ... de folie was al aan 't smelten ... Ch*ps, ik dacht echt dat die oven kapot was, dat alleen de kookplaten nog functioneerden. Daarom stond er ook een  klein extra oventje in de keuken. Ik zie kans om de 2 knoppen van de oven weg te halen



en neem ze mee naar huis. Nu maar hopen dat hij geen kans ziet om de knoppen van de kookplaten om te zetten om alsnog de oven te kunnen gebruiken. We moeten toch echt een inductie-kookplaatje kopen ... kijken wanneer iemand daar tijd voor kan vinden. Dan kan tenminste 't hele fornuis de deur uit en hoeven we geen angst te hebben dat iets staat droog te koken op een gloeiendhete plaat ... 't Blijft vooruit denken, en ik dacht dat ik al op de goede weg was door  de broodsnijmachine en 't kleine oventje door mijn broer te laten wegzetten, net als de strijkmachine een tijdje terug (klik hier voor 't bericht). Pap zit aan de tafel als ik weg wil gaan.  "Bedankt voor alles alweer", zegt hij, en hij leest - voor de zoveelste keer - de krant van vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge