dinsdag 22 maart 2011

't Is lente



Wat is 't toch genieten, zo aan 't begin van de lente.  't Weer is heerlijk en dus ben ik vaak lekker buiten bezig. Je krijgt  gewoon goede zin zonder er veel voor te hoeven doen! Pap zou anders ook al flink bezig zijn geweest in zijn tuin. Nu heeft hij nog geen tuingereedschap in zijn handen gehad. Tenminste niet voor zijn eigen tuin. Als ik bij hem binnen loop is hij er niet. In zijn agenda die op de keukentafel ligt heeft hij dit keer zelf opgeschreven waar hij is. Da's handig, tenminste als je - zoals ik - naar binnen kunt en ook in die agenda kijkt ;-) Hij is bij zijn vriendin,  staat er geschreven, om daar in de tuin te werken! Ik bel op, en krijg haar aan de lijn. "Tja, ik wilde dit niet, maar hij drong aan, en ach, je weet hoe hij is ....". Ja, ik weet hoe hij is .... nog altijd stronteigenwijs. 's Anderdaags moppert hij. Ten eerste omdat hij spierpijn heeft en niet weet waarvan ... En ten tweede omdat hij ziet dat zijn tuingereedschap aan de straatkant bij 't tuinpoortje ligt, zomaar, zodat iedereen 't kan meenemen. Ik zeg 'm dat hij dat vast en zeker zelf daar heeft neergelegd toen hij terugkwam van 't in de tuin werken bij zijn vriendin. En hij kijkt me verwondert aan: "Bij E. in de tuin werken?  Hoe kom je daar nu bij ....." Nee, hij heeft een andere verklaring. Volgens hem heeft de tuinman 't bij 't poortje laten liggen. Die arme man was er minstens 'n maand geleden, en weet dus helemaal niet dat hij - vals - beschuldigd wordt van 't laten rondslingeren van paps tuingereedschap. Ach, als ik iets geleerd heb de laatste tijd dan is 't zwijgen en tot 10 tellen ...

3 opmerkingen:

  1. Zwijgen en tot tien tellen, dat zal juist zo moeilijk zijn. Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is de beste remedie, anders worden ze kwaad en kan je zo een op lawaai krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Johanna: nee hoor, mijn vader is absoluut niet agressief. Ik bedoel hier mee dat hij altijd 't laatste woord heeft en vreselijk eigenwijs is, net als zijn dochter trouwens .... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge