woensdag 2 maart 2011

verkiezingen


Al een tijdje geleden zag ik bij pap 't stembiljet liggen voor de verkiezingen van vandaag. Om er zeker van te zijn dat hij niet zou vergeten om te gaan stemmen had ik 't in zijn agenda gelegd bij de juiste datum. Zelf woon ik niet in Nederland, provinciale verkiezingen gaan dan ook altijd aan onze deur voorbij .... Papieren die van belang zijn worden al járen in de agenda gelegd want dan is er iets minder kans op vergeten. Maar dit is nooit een garantie. Ik hou er dan ook eigenlijk rekening mee dat pap überhaupt niet gaat stemmen. Ik ben stomverbaasd als pap me halverwege de ochtend belt: hij was naar 't stembureau gegaan maar had niet mogen stemmen omdat hij een of ander papiertje niet bij zich had. "Het stembiljet pap, dat is 't papier dat nodig was, dat had je mee moeten nemen. En dat ligt in de keuken, in je agenda". Hij gaat snel kijken, en warempel, 't biljet ligt precies daar waar ik zeg dat 't ligt. Hij blij, want hij kan gaan stemmen! En tja, 't feit dat hij dat formulier niet bij zich had, dat was niet zijn fout want "belangrijke papieren leg ik nóóit in de agenda, die liggen altijd in de woonkamer!". Ja, ja ...10 jaar geleden misschien, maar dat zeg ik 'm niet .... ik ben blij dat hij er zelf aan heeft gedacht om te gaan ...

2 opmerkingen:

  1. Moest hij zich dan niet legimiteren?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. id kaart heeft hij altijd bij zich, net als een kaartje met zijn naam/adres erop. Dus dat zat wel goed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge