zaterdag 30 april 2011

bankafschrift

Telefoontje, gistermiddag: "Zeg maedje, ik heb van de postbode iets gekregen, iets belangrijks .... iets van de bank waarop alles staat wat ik heb ...." Zijn maandelijkse bankafschrift dus. Hij heeft gekeken, en hij heeft best veel geld, eigenlijk is hij rijk, zegt hij. "Als ik 't zo allemaal optel, en ik heb 't wel 3 keer nageteld, kom ik uit op 2.200 gulden! Da's niet niks." Lijkt me stug, zometeen maar eens kijken via internetbankieren  .... "Kom je dat nog halen, vandaag?" Ik vertel 'm dat ik dat afschrift vandaag niet meer kom halen, hij moet 't maar weer in de envelop stoppen, dan zal ik 't de volgende keer wel meenemen. Hij heeft 'n goed idee: "Ik leg 't weer in de brievenbus, dan kan niemand er bij komen, en dan doe ik die deur (van de meterkast) op slot, en dan leg ik de sleutel ......." Snel zeg ik dat hij die deur gewoon open moet laten, in ieder geval niet moet afsluiten en al zeker de sleutel in 't sleutelgat moet laten zitten .... anders is die dadelijk ook kwijt ....... Als ik later 't banksaldo van pap bekijk zie ik een heel ander bedrag staan dan hij net noemde: hij heeft waarschijnlijk alle credit- en debetbedragen bij elkaar opgeteld .... 

2 opmerkingen:

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge