dinsdag 12 april 2011

boodschappen

bron: eigen werk

't Is mijn laatste schilderles van dit seizoen, ik ben net lekker bezig en dan gaat mijn gsm: "Zeg, ik heb al een hele week geen cent in de beurs .... Kun jij nu langskomen? Ik heb nog 10 of 20 cent ..." Nee, nu meteen kan ik niet langskomen, ik ben net goed bezig met me af te reageren op mijn schildersdoek met een grote kwast ... En een week met niets op zak is mijns inziens overdreven: afgelopen vrijdag heb ik gezorgd voor voldoende geld ... Na de les ga ik boodschappen doen, ik pin geld bij de bank en daarna rij ik direct door om de ijskast aan te vullen. "Wat breng je toch weer allemaal voor me mee? Jij weet precies wat ik lekker vind!". Ja pap, ik doe dit niet voor de eerste keer ;-) Ik heb 2 grote broden gekocht, en die doen we samen per portie in diepvrieszakjes. 't Lijkt wel een fröbel-les zoals we fijn naast elkaar bij 't aanrecht staan: ik doe 't voor, en pap doet me na. "Doe ik 't zo goed maedje?" Ja pap, 't gaat prima zo! Onderweg naar huis valt me in waarvoor pap me vanmorgen stoorde tijdens de schilderles ..... Tja, dat komt morgen wel goed ...

9 opmerkingen:

  1. Wat is ie mooi geworden, het Toscaanse landschap, Inge! Heel sfeervol, die afwisseling van licht en schaduw! Ik reageer even alleen op je schilderij hoor, leuk om een werk van je te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik zo zou kunnen schilderen hing er in mijn poppenhuis alleen maar "eigen werk"!

    Misschien had je vader toch nog wel genoeg geld? Of hij belt je er straks weer over op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Judy: dankjewel, 't is alleen nog lang niet af @Sanneke: ook dankjewel. Hij is 't weer vergeten want ik heb tot nog toe niets gehoord ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend Inge en leuk dat we wat van je werk kunnen zien.

    Gelukkig is je vader het zo weer kwijt wat hij die dag als tekort dacht te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een sfeervol schilderij. Gelukkig ben je gewoon doorgegaan. Woont je vader ook in Duitsland of net over de grens?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Renske: dankje
    @Ram in Ravels: mijn vader woont in Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die schilderlessen geven in ieder geval een prima resultaat.
    En je had gelijk op mijn blog, het is grappig. Ik vind inderdaad niet zo heel veel aan Bert Visscher maar wilde ook geen spelbreker zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dit mooi! Je kan er zo bij wegdromen!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge